Välkommen till Solarsales Supportsida!

På denna sida finner du svar på vanliga frågor, telefonnummer och länkar för support till respektive tillverkare.

Vid teknisk support ser vi helst att ni hör av er till respektive tillverkare. Skulle det däremot vara svårt att få kontakt eller något annat bekymmer är ni välkomna att höra av er till oss.

Du hittar uppgifter för returer och reklamationer på vår kontaktsida.

Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna vi får från våra kunder. Hittar du inte svar på din fråga, kontakta oss gärna så hjälper vi dig.

Ja det går bra. Efter 1/7- 2022 så ändrades reglerna.

Sammanfattning av skatteregler för solceller:
• Kapitalskatt: Kapitalskatt (30 %) på inkomster över 40 000 kronor/år.
• Energiskatt: Tillämpas om installerad toppeffekt överstiger 500 kW.
• Moms: Om elförsäljning överstiger 30 000 kr/år appliceras 25 % moms.

Ja de kan du. Antingen så kan man ansöka till nätägaren om det finns möjlighet att installera så kallade ”produktionssäkringar” vilket gör att säkringarna bara avser solcellsanläggningen.

Du kan även export begränsa din anläggning genom att ha en ”smart mätare”. Då kan du producera fullt på anläggningen, men begränsar antal kW som man matar ut på de fasta nätet.

Solarsales

För att bli kund hos Onninen måste du ansöka om ett kundkonto, detta gör du enklast genom att fylla i formuläret här. Samtidigt som du blir kund får du även en inloggning till webbshoppen. Onninen säljer endast till registrerade företag.

Om du glömt lösenordet för webbkontot klickar du här. Du fyller i din e-post eller ditt användar-id och kan sedan generera ett nytt lösenord.

Har du glömt både användar-id och e-post kan du mejla dina kontaktuppgifter och kundnummer till [email protected] så hjälper vi dig.

Jag har en fråga gällande en order eller leverans, till vem vänder jag mig?

Vid order- och leveransfrågor kontaktar du din säljare eller någon i ditt kundteam. Kontaktuppgifterna hittar du här.

Vilka leveransalternativ erbjuder Onninen?

Vid standardleverans levererar vi produkterna till önskad adress. Du kan även välja att själv hämta dina produkter på något av våra utlämningsställen som finns runt om i landet. Vi kan även skicka din beställning med PostNord MyPack (kostnad tillkommer).

Hur snabbt levereras produkterna jag beställt?

Beställer du en lagerförd produkt beräknas du få leverans inom ett dygn, beroende på vart i landet de ska levereras. När du fått ditt ordererkännande ser du leveransdatumet.

Produkterna jag valt har olika leveransdatum, kan jag välja att få samleverans?

Ja. Om du lägger order via webbshoppen kan du själv välja ett datum för hela ordern samt kryssa i rutan för samleverans innan du klickar på ”Beställ”.

Min order blev skadad under transport, vart vänder jag mig?

Är skadan synlig vid leverans är det viktigt att du direkt meddelar chauffören. Vänliga mejla ditt ärende till [email protected].

Jag har en fråga gällande min faktura, vem vänder jag mig till?

Vid fakturafrågor kontaktar du Onninens kundreskontra. Du kan antingen ringa 019-603 30 00 och be dom koppla dig eller maila till [email protected].

Vart ska omkostnadfakturor i elektroniskt pdf-format skickas?

Dessa ska gå till: [email protected]

Jag har en fråga angående en kredit, vem vänder jag mig till?

Kontakta Onninens kundreskontra via vår växel 019-603 30 00 alternativt mejla till [email protected].

Jag har frågor gällande reklamation- eller garantiärenden, vem vänder jag mig till?

Vänligen mejla ditt ärende till [email protected].

Frågor eller funderingar?