Vanliga frågor och svar
Hitta den fråga du undrar över och få svar direkt.
För att handla i Onninens webbshop behöver du vara registrerad kund samt ha en inloggning (webbkonto) till webbshoppen. Du ansöker om ett webbkonto här.
Om du glömt lösenordet för webbkontot klickar du här. Du fyller i din e-post eller ditt användar-id och kan sedan generera ett nytt lösenord.
Har du glömt både användar-id och e-post kan du mejla dina kontaktuppgifter och kundnummer till webbshop@onninen.com så hjälper vi dig.
Jag hittar inte produkten jag söker?
Om du inte hittar den produkt du söker eller finner motsvarande eller lämplig ersättningsprodukt, kontakta en innesäljare inom det aktuella produktområdet så hjälper vi dig.
Kan jag se min orderhistorik någonstans?
Under ”Profil” och ”Orderhistorik” hittar du företagets alla beställningar, oavsett vilken kanal ni beställt ifrån.
Hur uppdaterar jag mina uppgifter för webbkontot?
Det gör du enklast genom att logga in i webbshoppen och sedan klicka på ”Profil” och ”Användarprofil”.
Jag har en fråga om våra priser?
Priserna som visas i webbshoppen är era avtalspriser. Om du anser att priserna inte stämmer, vänligen kontakta din Onninen-säljare. Kontaktuppgifter hittar du på kontaktsidan. Om du vill ladda ner era prislistor, kan du göra det under din profil.
Hur ändrar jag en leveransadress?
När du ska checka ut din order och befinner dig i varukorgens ”Leverans”-steg så klickar du på ”Ändra”-knappen. Då kan du antingen välja ditt företags registrerade leveransadresser eller lägga till en egen adress genom att klicka på ”Lägg till ny adress”.
Var kan jag addera GPS-koordinater för min order?
Det finns två olika sätt att addera en adress baserat på GPS-koordinater för din order. Det ena förslaget är att skriva in och spara adressen när du kommer till val av leveransadress i varukorgen. Det andra förslaget är att lägga till en adress under Profil > Leveransadresser. Se instruktioner hur du gör här nedan:
Addera GPS-koordinater i varukorgen:
Steg 1:
När du är i varukorgen och steg 2 "Betalning & leverans", klicka på "+ Lägg till ny adress"
Steg 2:
Välj "GPS-koordinater" och fyll i det namn som du vill ge adressen och välj position på kartan alternativt skriv in koordinaterna (Google Maps). Spara genom att klicka på använd.
Steg 3:
Skriv in en notering i "Transportinstruktion" för vidare information till transportbolaget, ex. specifik plats för avlastning.
Addera GPS-koordinater under leveransadresser:
Steg 1:
Gå till Profil > Leveransadresser. Klicka på "Lägg till" i höger hörn.
(Om du sedan tidigare skapat en leveransadress i varukorgen kommer du kunna se den här under "Mina leveransadresser".)
Steg 2:
Välj "GPS-koordinater" i rutan och fyll i informationen likt ovan (adressnamn, GPS-koordinater och Spara).
Vid frågor, kontakta oss på webbshop@onninen.com så hjälper vi dig!