Mobilapp visar ditt kundlager
Fördelar med en egen förrådslösning
Tjänsten Kundlager är till för alla kunder som är i behov av en ett drift- eller störningsförråd. Vilken kundnytta tillför en egen förrådslösning:
En stor fördel är att kunden inte behöver binda eget kapital i form av material. I och med att äganderätten övergår först när ett uttag registreras har kunden ingen materialkostnad förrän behovet uppstår. En annan fördel är att det är betydligt enklare att returnera produkter i kundlagret. Våra kunder gör returer smidigt direkt i appen, med full kreditering. De har också möjlighet att koppla flera användare till ett och samma kundlager.
Du som kund har full kontroll på ditt lager via appen och den ger en bra överblick av lagersaldo, beställningspunkt, benämning, artikelnummer samt artikelinformation.
Skräddarsytt med know-how på köpet
Vi bygger upp kundlager och förrådslösningar tillsammans med kunden, som har tillgång till sitt lager dygnet runt. Vi hjälper till att ta fram ett optimalt sortiment för den enskilda kundens behov, så att dom alltid har aktuella produkter på hyllan. Vi bistår även med sortimentsgenomgångar och uppföljning av statistik. Våra kunder kan alltid räkna med ett personligt bemötande, en hög servicegrad och vårt know-how på köpet.
Lagret kan vara placerat i en fast befintlig lokal, i kundens egna arbetsbil eller i en container med värme och elanslutningar. Till förrådet knyts ett kundlagerteam, en grupp specialister med hög teknisk kompetens som vid behov hjälper kunden att hantera alla frågor som rör kundlagret. Som kund väljer du själv vilka produkter du vill lagerföra i kundlagret. Alla artiklar har en egen streckkod som du enkelt scannar med hjälp av din mobil.
Mejla gärna om du har frågor eller vill veta mer om Onninens kundlagertjänst:
[email protected]